1. @ivan
    Siljci na krilima zaista sluze za curenje elktriciteta ali elektrostatickog elektriciteta koji se stvara trenjem krila u vazduhu. To je mnogo opasnije nego udar groma. Struja kao i voda uvek najkracim putem i to princip Faradejevog kaveza. Putnicima u avionu nece biti nista jer struja prouzrokovana udarom groma ide ka zemlji i avion jeste Faradejev kavez. Problem je sa elektronikom u avionu koja pri udaru groma moze da otkaze zbog elektromagnetne indukcije i zato su svi bitni elektronski uredjaji u avionu takodje oklopljeni metalom tj. opet Faradejev kavez.
     (mile, 14. septembar 2017 20:16)

    # Link komentara

  2. Pa udar munje u avion.
    (Oliver Nedeljkovic, 14. septembar 2017 15:57)

    # Link komentara

  3. Avion nikako ne moze sa se ponasa kao Faradejev kavez, jer isti mora biti uzemljen sa bi se tako ponasao. U slucaju udara struja groma se provodi po tankoj provodnoj povrsini aviona i pusti da "iscuri" preko siljaka na krilima. Unutrasnjost ostaje bezbedna.
    (Ivan, 14. septembar 2017 10:38)

    # Link komentara

  4. Električna energija se kreće po površini provodnika, a ne kroz provodnik. Zbog toga je avion bezbedan, jer struja ide okolo
     (Doktor, 14. septembar 2017 09:05)

    # Link komentara

  5. Ništa
     (aalborg, 13. septembar 2017 22:01)

    # Link komentara

  6. hehe Boingov erbas 350
    (Cvrle, 13. septembar 2017 21:20)

    # Link komentara

  7. Nista se ne desava
    (VelikaSrbija011, 13. septembar 2017 19:57)

    # Link komentara

  8. Ništa.
     (stoka, 13. septembar 2017 18:12)

    # Link komentara

  9. Avion je kao i automobil Faradejev kavez, odnosno nema promene elektricnog polja unutar istog cime je unutrasnjost zasticena. Medjutim sta je sa razlicitim sistemima aviona/automobila (elektro, signalizacija, hidraulika)? Zasto se avion vratio na zemlju ako je 100% siguran?
    (ko?-on!, 13. septembar 2017 17:31)

    # Link komentara

  10. Apsolutno nista.

    [link]
    (Igor, 13. septembar 2017 16:48)

    # Link komentara

  11. spoljasnja ostecenja su u stvari veoma cesta i izgledaju kao da je neko vario po oplati aviona, na Dreamlineru dolazi do "opekotina" na kompozitnom materijalu, sa cak i rupama velicine malog prsta, koje se popravljaju "flasterima" ciji se lepak aktivira uv lampama, posle popravke se apsolutno nista ne primecuje. Ovaj avion se ne presvlaci bakrom vec se jednostavno farba bojom sa cesticama metala koje odlicno provode struju, te ne izazivaju probleme sa radio vezom. Bas steta sto ne mogu fotografije da se uploaduju, ds vidite kako jedan grom izbusi avion na 16 mesta.
     (dr.kadzija, 13. septembar 2017 16:45)

    # Link komentara